Malta’da 2 Gün:)

Bu sefer yolumuz Malta’ya düştü.
Zaten uzun süredir gezdiğim gördüğüm yerleri yazma hevesim vardı, şimdi gerçekleştiriyorum. Belki günün birinde Malya’ya giden olur da biraz yardımcı olmuş olurum, hem de bana bir hatıra kalır bu yazıdan:)
Bundan 3 hafta önce Eşim Ahmet Dil okuluna gitme amacıyla 5 haftalığına Malta’ya gitti. Ben de buralarda bir başıma kaldım. İtiraf etmeliyim ki onun gidişinden 3 gün sonra bende en azından iki günlüğüne yani hafta sonu tatilim için nasıl Ahmet’in yanına gidebilirim diye uçak biletlerine bakar oldum:))) (Galiba insanın yeşil pasaportunun olması çok güzel bişi:)))
Sağolsun THY güzel saatlerde Malta’ya gidiş ve dönüş uçağı koymuş. Cuma akşamüstü 16.30 da binip, pazar günü 18.50 uçağı ile döndüm.
Malta Havaalanı küçük bir havaalanı. Ahmet’in beni alamayacağını bildiğim için biraz tedirgin olsamda, havaalanından bineceğim otobüsü bulmam kolay oldu. Tarif edildiği gibi X2 san giljan otobüsünü kolayca buldum. Biraz bekledikten sonra bindim. Otobüste bilette, para da geçiyor. 2 Euro’ya bindim. Bunun karşılığında aldığım biletle 2 saat ücretsiz aktarmalar yapabiliyormuşum.
Havaalanında free wifi hizmeti var. Google Maps harika bir ugulama. Yurt dışında çok işe yarıyor. Araba ile, yaya olarak yada bineceğin otobüse göre güzergah çıkarıyor. İnternet’e bağlanıp X2’nin güzergahını seçtim ve yol boyunca takip ederek içim rahat rahat gittim. Google maps’in bir özelliği de var ki, gideceğin güzergahı seçip git dediğinde, internetin olmasa bile yolu tarif etmeye devam ediyor:)))
Yaklaşık 45 dakika sonra San giljan’daydım. Burası Malta’nın yeni tarafıymış. Yoldan geldim, açım deyip Gululu Restoran’da yemek yedik. Deniz kenarında keyifli bir yerdi.
img_2543Cumartesi günü erkenden yola çıktık. Bu sene İtalya’da keşfettiğimiz Lidl Market var ki, cennet gibi:) Çeşit çeşit peynirleri var ve bazıları promosyonda oluyor bazen. Görürseniz uğrayın:) Makarna ve bisküvileri ve fırın kısmı da zengin ve uygun fiyatlarla:) Biz peynirlerimizi, ekmeklerimizi vb. yiyeceklerimizi alıp valletta’ya yakın ormanlık bir alanda piknik yaptık. Böyle sabah pikniklerini çok seviyoruz. Ormanlık alan bulamazsak ve Türkiyedeysek bir çay ocağı da kahvaltı yapmak için keyifli oluyor:)
Neyse gün içinde Valletta’yı gezdik. Valletta oranın eski yereşim yeriymiş. Yavaş yavaş yürüdük, bakındık. Top atma töreni vardı:) Onu izledik. Bir sürü güzel kliseler ve eski binalar vardı. Bazıları kapalıydı. 6.30- 10.30 ve 16.30-19.00 arası açıklarmış:( Tatlı tatlı mağazalar, hediyelik eşya satan dükkanlar da unutulmamalı. Malta’ya özgü çok şey göremedim. Ama tabi magnet almadan olmazdı. 1,5- 2 Eurodan başlayan fiyatlarla magnetler vardı.
Valletta’da her yer denize çıkıyor ve neredeyse her yerden deniz görünüyor. Ekim’in 15’i olmasına rağmen hava çok sıcaktı. denizin üstünden kalkan nem de her yerden görünüyordu:)) Yani hava inanılmaz sıcak ve nemliydi…
Biz gittiğimiz yerleri yürüyerek keşfetmeyi seviyoruz, bugün de öyle yaptık. Gün boyu tamamen yürüdük her yere.
Akşam Chophouse diye bir et lokantasına gittik. Öneririm. Manzara süperdi, güzel yemekler ve ilgili bir personeli vardı.
Gün sonunda 20 Km yürümüştük.
Pazar günü önce bir kısa bir süre klise törenini izledik sonra kahve yudumladık. Ve güzel havanın da etkisiyle öğlene doğru denize gittik. Ekimin 15’inde su çok güzeldi.
Öğlende patizzi yedik ve çay içtik. Patizzi’nin sebzelisi de peynirlisi de çok güzeldi. ​
Sonra Havaalanına yine X2 otobüsü ile döndük…
Benim uçak saatini yanlış hatırlamam sebebi ile havaalanında da güzel bir kahve keyfi yaptık. Sohbet, muhabbet. ve veda anı…
Malta’da
img_2605Kapı isimlerini ve renklerini
Yemeklerini,
Rahat ortamını
Eski sokaklarını
THY ile gelip gitmeyi:)
Çok sevdim
Sıcak ve yapış yapış havasını ise hiç sevmedim.
En güzeli tabi y​i​ne Ahmet ile yanyana hiç tanımadığımız bir yeri keşfetmekti.
Malta, güzel küçük bir yer. Dil okulları bakımından oldukça zengin. Fiyatı da İngiltere deki dil okullarına göre biraz daha uygun.
Bir daha gider miyim? Bilmem. Galiba çok sıcaktı:))
Bu yazı Gezdik, gördük kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.